Uncategorized

بهترین دمنوش برای گلو درد

بهترین دمنوش برای گلو درد
Rate this post

در فصل های سرد سال یکی از معضل هایی که باعث آزار و اذیت زیادی می شود گلو درد است. ولی از گذشته تا کنون برای درمان و حل این مشکل، از راه های طبیعی و با استفاده از داروها و گیاهان دارویی توانسته اند این مشکل را از بین ببرند. این بیماری با عفونت شدید نه تنها باعث درد بسیار زیادی در ناحیه گلو میشود،  بلکه می تواند باعث تغییر خلقی نیز در افراد شود. در این مقاله، با هم به جستجو در دنیای دمنوش های طبیعی می پردازیم. در ادامه مطالب شما را با بهترین دمنوش برای گلو درد آشنا می کنیم.

 

کاوش در دنیای طبیعی دمنوش ها

اکنون می خواهیم با گامی کوچک به دنیای شناخته شده ی دمنوش ها برویم. گل ها و گیاهان علاوه بر اینکه یک جزء زیبا در طبیعت هستند، بلکه یک داروخانه طبیعی در طبیعت نیز به حساب می آیند. در این سفر کوتاه مدت با شما عزیزان می خواهیم درباره خواص تک تک دمنوش ها بپردازیم.

 خواص دمنوش ها

دمنوش ها می توانند به عنوان یک راه طبیعی برای درمان و تسکین برخی از بیماری ها و از همه مهم تر یک سپر قوی در برابر ویروس ها مورد استفاده قرار گیرند. هر دمنوشی که امروزه استفاده می شود از ترکیب گیاهانی خاص تشکیل شده است و می تواند خواص و فواید فراوانی داشته باشد. ما خواص دمنوش ها را در قسمت زیر برای شما عزیزان جمع بندی کرده ایم.

1. **آرامش بخش و ضد التهاب:**

   – بسیاری از گیاهانی که در انواع دمنوش ها استفاده می شوند، دارای خواص ضد التهاب و آرامش بخشی می باشند که این ویژگی ها سبب می شود تا درد در ناحیه گلو درمان شود و علاوه بر آن برای تسکین تنفس و سرفه نیز مفید هستند.

2. **آنتی اکسیدان و ضد باکتری:**

  آنتی اکسیدان می تواند جزء خواص مهم یک دمنوش باشد که اصولا در دمنوش های زنجبیل و دارچین مقدار آنتی اکسیدان بسیار زیاد می باشد. این دو گیاه بی نظیر با خواص و فوایدی که دارند می توانند تمام بیماری ها را از بدن دور کنند.

3. **تسکین دهنده گلو:**

بسیاری از دمنوش هایی که در بازار موجود هستند، اکثرا برای درمان گلو درد می باشند. زیرا دمنوش ها با خاصیت نرم کنندگی گلو و مرطوب کننده ای که دارند می توانند سبب تسکین گلودرد شوند.

4. **تسکین دهنده سیستم گوارشی:**

 برخی از گیاهان دارویی دارای خواص تسکین‌ دهنده بر روی سیستم گوارشی هستند. این خواص ممکن است به کاهش مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوزش معده کمک کنند.

5. **کمک به خواب آرام:**

 دمنوش هایی که در آن ها گیاهانی چون سنبل الطیب، اسطوخودوس، گل گاوزبان استفاده شده است معمولا خواص آرام بخش بسیار زیادی دارند که این خواص می تواند سبب کاهش استرس و اضطراب در خواب شود و در نهایت سبب بهبود کیفیت خواب گردد. 

6. **افزایش سیستم ایمنی بدن:**

  برخی از گیاهانی که در دمنوش ها استفاده می شوند خواص تقویت سیستم ایمنی بدن را دارند که باعث می شود تمام گلبول ها در برابر ویروس ها در حالت آماده باش قرار بگیرند.

خواص انواع دمنوش ها
خواص انواع دمنوش ها

3 نکته طلایی در مورد دمنوش ها

بدن افراد ممکن است به یک یا چند نوع از مواد تشکیل دهنده دمنوش ها حساسیت نشان دهند. در صورت پیدایش حساسیت زیاد، از نوشیدن دمنوش صرف نظر کنید.

هرگز در نوشیدن دمنوش ها زیاده روی نکنید.

در صورت بهبود نیافتن و تشدید علائم هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در تهیه و مصرف تمام دمنوش ها نکاتی بسیار طلایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید:

انتخاب مواد مناسب

اطمینان حاصل کنید که موادی که در دمنوش استفاده می شود کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. از گیاهان دارویی خشک و میوه های با کیفیت استفاده کنید.

شناخت حساسیت های افراد

اگر به مواد خاصی حساسیت داشته باشید از مصرف آنها پرهیز کنید. برای مثال اکثر کسانی که به زنجبیل و عسل و دارچین حساسیت دارند نباید از آنها استفاده کنند.

استفاده از آب تازه

برای تهیه دمنوش، حتما از آب پاک و تمیز استفاده کنید. زیرا آب باعث می شود یک دمنوش با کیفیتی داشته باشیم.

اضافه کردن مواد خوش طعم کننده دمنوش

اگر موافق هستید، می توانید با افزودن چند قطره لیمو و یا یک قاشق عسل دمنوش خود را خوش عطر و طعم کنید و علاوه بر آن اضافه کردن این موارد سبب می شود دمنوش شما خاصیت آرامش بخش و ضد باکتری نیز داشته باشد.

توصیه های پزشکی

دمنوش ها خاصیت بسیار زیادی دارند ولی در برخی موارد با مصرف بیش از حد می توانند عوارض جدی به وجود آورند. در صورتی که عوارض شما روز به روز بیشتر شد باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

اضافه کردن مواد خوش طعم کننده به دمنوش ها
اضافه کردن مواد خوش طعم کننده به دمنوش ها

اگر علاقه به طرز تهیه لوکوم دارید می توانید از بخش وبلاگ نقل علیزاده مطالعه کنید.

خواص و فواید انواع دمنوش ها

 دمنوش های فوق العاده برای گلو درد:

در این قسمت می خواهیم شما را با دمنوش های پر خاصیت برای گلو درد آشنا کنیم.

دمنوش های زنجبیل و عسل

خواص: این دمنوش دارای خاصیت های بسیار زیادی می باشد که در قسمت زیر آن ها را اضافه کرده ایم.

آرامش بخش

ضد التهاب

تسکین دهنده گلو درد

طرز تهیه این دمنوش بی نظیر: زنجبیل را پودر کرده و سپس در آب جوش می ریزیم، بعد از  گذشت 10 دقیقه عسل را به آن اضافه کرده و سپس آن را مصرف می کنیم.

دمنوش نعنا:

دمنوش نعنا دارای خاصیتی چون تسکین دهنده مشکلات گوارشی، تسکین دهنده گلو درد می باشد.

طرز تهیه: طرز تهیه دمنوش نعنا بسیار راحت می باشد. برگ های نعناع را در آب جوش اضافه می کنیم و بعد از 10 دقیقه می توانیم آن را مصرف کنیم.

دمنوش آویشن:
یکی از بهترین و فوق العاده ترین دمنوش ها، برای تسکین ریه و برای تسکین مشکلات روده دمنوش آویشن می باشد.



4 thoughts on “بهترین دمنوش برای گلو درد

  1. ساحل گفت:

    دمنوش نعنا یکی از فوق العاده ترین دمنوش هاست.

    1. ghanbarpour گفت:

      ممنون از نظری که دادید سپاسگذارم

  2. غلام گفت:

    چطور میتوان در خانه یک دمنوش با کیفیت درست کنیم

    1. ghanbarpour گفت:

      یکی از پایه های اساسی در تهیه دمنوش استفاده از آب تمیز می باشد و علاوه بر آن باید گیاهانی که به آن اضافه می کنیم کاملا تمیز باشند تا یک دمنوش با کیفیت داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *